Мала О.Г. презентувала сінгапурську методику при викладанні математики
Під час чергового засідання методичного семінару, яке відбулося 15 грудня 2016 року для учителів математики Черкаської області «Актуальні питання організації навчання математики у ЗНЗ», організаторами якого є ННІ фізики, математики та КІС і лабораторія математичної освіти Черкаського національного університету ім. Б. Хмельницького вчитель-методист Ковтунівського НВК Мала О.Г презентувала сінгапурську методику при викладанні математики.
Під час подорожі до Сінгапуру, який за декілька десятиріч здійснив стрибок із «третього світу» в світ новітніх технологій, посівши в ньому вагоме місце, вчителя зацікавила робота сінгапурських колег. У результаті аналізу різноманітних даних вона в своїй презентації виклала свою думку чому починаючи з 1995 року сінгапурські школярі незмінно стають переможцями різних змагань, олімпіад і тестів. Автор навела приклади країн, в яких сінгапурську програму з математики намагаються або копіювати, або використовувати частково. Зокрема в США 40 штатів повністю скопіювали програму, закупили сінгапурські підручники і викладають по них математику.
Основні висновки автора про те, чому сінгапурська математика дає приголомшливі результати полягають в наступному:
- Акцент ставиться не на вивченні великого обсягу інформації, а на глибині розуміння базових математичних концепцій.
- Навчання йде в напрямку від конкретного досвіду – до абстрактних понять. Спочатку діти грають і маніпулюють предметами, потім представляють їх у вигляді картинок і піктограм і лише потім переходять до абстрактних позначень. Тобто знайомство з базовими математичними концепціями завжди починається з наочного прикладу, з можливістю «поторкати» і «побачити» абстрактне поняття.
- Величезна увага приділяється використанню моделей – наочному підходу, що дозволяє візуалізувати умову задачі, організувати дані і вирішити проблему поетапно.
- Багато уваги приділяється спільному навчанню (соціальній взаємодії). Багато завдань в сінгапурської програмі з математики можна сформулювати так: «подивися і розкажи». Учні вчаться обговорювати математичні поняття і завдання, формулювати свої ідеї і слухати товаришів. В результаті діти краще засвоюють матеріал, вчаться користуватися математичною мовою, бачать, що іноді існує кілька способів вирішення тієї чи іншої задачі.
- Програма побудована так, що учні повертаються до вже вивчених тем, але не для того, щоб їх повторити, а для того, щоб поглибити їх розуміння. Тобто теми проходяться знову на більш серйозному рівні.
- Дітей вчать не запам’ятовувати, а розв’язувати задачі.
Мала О.Г. детально охарактеризувала сінгапурську методику навчання, яка являє собою набір методів, форм, які називаються структурами. Таких структур налічується 250.