Той, хто завжди попереду

Харина О. О.,

вчитель –пенсіонер,

колишній директор Домантівської СШ

Мені довелось більше тридцяти  років працювати разом з Клименком В.Ф. Спочатку як завуч, згодом – як директор школи розв’язував завдання, втілював у життя ідеї та настанови, які ставив перед педагогічними колективами завідуючий Золотоніським райвно  Володимир Федорович.

Уже в 60-70-их роках минулого століття відчувалось, що педколектив Золотоніського району є своєрідним експериментальним майданчиком Міністерства освіти УРСР і  СРСР

Так, в нашому районі, і зокрема в нашій Домантівській школі, під керівництвом Клименка В.Ф. проводився експеримент щодо психолого – педагогічних спостережень за учнями, ведення з цього приводу “Щоденника класного керівника”. Мені разом з ним довелось представляти наслідки цих досліджень на колегії Міністерства освіти УРСР. Не відкидаючи ідеї спостережень, ми виступили проти надмірної писанини, що переобтяжувала вчителів при веденні відповідних записів.

За ініціативою В.Ф.Клименка в Домантівській СШ було організовано експериментальну роботу, під час якої досліджувалась ефективність груп подовженого дня. Як наслідок, школа була представлена і взяла участь у всесоюзній нараді з даної проблеми. За творчий підхід до вирішення цього питання директор школи М.П.Шеремет нагороджений орденом Трудового Червоного Прапора., а я, завуч, – значком “Відмінник освіти СРСР”.

Пригадуєте: мелодія починається з першої ноти, саме вона визначає її характер. Перший клас – своєрідна перша нота шкільного життя. Дослідження показують, що 80-95% дітей ідуть до 1 класу з радістю. Чим стане навчальний заклад для дитини:  школою радості чи  джерелом смутку. Як допомогти їй пристосуватися до шкільного життя, почуватися спокійно і впевнено. Як сформувати в неї бажання та вміння дотримуватися шкільних правил, виконувати вимоги вчителів, не розгублюватися від невдач, спокійно долати труднощі, як зберегти її емоційне благополуччя. На всі ці запитання школа мусила дати відповідь.

Згадую той період роботи, коли проводився експеримент щодо переходу навчання дітей з шестирічного віку. Володимир Федорович поставив це завдання перед Домантівською, Вознесенською та СШ №6 м. Золотоноші. Ми жваво включились в роботу, тому що  нам дозволяли умови. В школі №2 нашого села для проведення експерименту було виділено три приміщення: класна для занять, кімната відпочинку та ігрова. Працювали з шестирічками досвідчені вчителі Л.Ф.Шкарбан та О.Г. Горб. У школі була можливість набрати два паралельні класи: один укомплектований з дітей, що вчились з шестирічного віку, і другий, що не були охоплені таким навчанням.

Наслідки експерименту були разючі. Ті діти, які навчались при школі з шести років, були більш розвинені, краще вчились і були здоровими.

Згодом навчання з шестирічного віку ввійшло в систему навчального процесу, сприяло відкриттю великої кількості навчально – виховних комплексів.

В.Ф. Клименко в своїй управлінській діяльності спирався на громадські організації. В той період при сільських Радах ефективно працювали жіночі ради, комісії в справах сім’ї і школи. Велику роботу проводила рада при райвно. В усіх цих починаннях відчувається турботлива рука і думка Володимира Федоровича Клименка.

Погода