Шкільна бібліотека

СИН СЕЛЯНСЬКИЙ І СИН ДВОРЯНСЬКИЙ

ІВАН ДРОБНИЙ

 СИН СЕЛЯНСЬКИЙ І СИН ДВОРЯНСЬКИЙ

      Шевченко і Пушкін для мене –  це великі люди, неперевершені генії слов’янського світу. Але радянські школа і вуз показували нам їх однобоко – в  основному тільки як борців за свободу проти царської тиранії. І від цього поети були схожими між собою, мов близнюки. Коли ж я їх почав перечитувати після інституту, як то кажуть, не для служби, а для душі, то виявилося, що це різні люди. Моє ставлення до них  не змінилося, але вони стали в моїй уяві живими людьми, а не голими схемами до  заполітизованих догм.

Читати далі »

Вікторина «Шевченко та Україна»

1.         Назвіть село, в якому провів дитинство Тарас. (Кирилівка)

2.         Протягом яких років, коли Шевченко був на волі, він жив в Україні? (1943- 1845рр.)

3.         Яку поему написав Шевченко, повернувшись з України в Петербург? (Поему «Сон» )

4.         Що було справжньою причиною заслання Шевченка? (Поема «Сон», збірка «Три літа»)

5.         Назвіть українського письменника, що одним із перших підтримав Шевченка як поета і допоміг йому в самоосвіті. (Є. Гребінка)

6.         Які малюнки Шевченка присвячені історії України? ( «Смерть Б. Хмельницького», «Козацький бенкет», «Дари в Чигирині»)

7.         Яку назву має альбом, де вміщені малюнки про Україну? («Живописна Україна» )

8.         Зараз ця гора називається Тарасова, яка її попередня назва? (Чернеча)

9.         Як прізвище лікаря, до якого прибув хворий Шевченко 1845 року? (Андрій Осипович Козачковський )

10.       Назвіть прізвище княгині, з якою познайомився Шевченко в Яготині? (Варвара Миколаївна Рєпніна)

11.       Назвіть точну дату від’їзду Шевченка з Петербурга в Україну. Де він зупинився? (13 квітня 1843р.; у маєтку Тарновського в с. Качанівка)

12.       Як називалася рукописна збірка віршів періоду 1843-1845 рр.? («Три літа»)

13.       Назвіть місця на Україні, пов’язані з ім’ям Тараса Григоровича.

(Кирилівка, Моринці, Київ, Канів, Полтава, Чернігів, Переяслав)

14.       Про що мріяв Кобзар в останні роки життя? (Сподівався оселитися в Україні, мати свою хату, сім’ю, викупити з кріпацтва рідних)

Вікторина «Чи знаємо ми Шевченка?»

1.         Назвіть прізвище пана у якого Т.Г. Шевченко служив козачком Відповідь. Пан Енгельгардт.

2.         Російський письменник, портрет якого намалював К.П. Брюллов, щоб розіграти його в лотерею і викупити Т.Г. Шевченка з кріпацтва. Відповідь. В.А. Жуковський.

3.         Великий російський художник, у якого вчився Т.І. Шевченко. Відповідь. К.П. Брюллов.

4.         Художник-земляк, з яким зустрівся Т.Г. Шевченко у 1835 році в Петербурзі в Літньому саду.

Відповідь. І.М. Сошенко.

5.         Кому саме з українських кобзарів у 1860 р. Т. Шевченко подарував збірку «Кобзар»?

Відповідь. Остапу Вересаю.

6.         Назвіть кілька народних прислів’їв про творчість Шевченка.

Відповідь.

—        «Шевченкові твори сяють, мов ясні зорі»;

—        «Зі сторінок «Кобзаря» зійшла правди зоря»;

—        «Шевченків «Кобзар» пік панів, як жар»;

—        «Правду в «Кобзарі» шукай».

7.         Чому ім’я «Катерина» було особливо дороге поетові?

Відповідь. Так звали старшу сестру Т. Шевченка.

8.         Які твори Т. Шевченка і О. Пушкіна мають однакові назви? Відповідь. «Кавказ»

9.         У якій поезії Шевченко називає Миколу І «правды гонителем жестоким»? Відповідь. «Юродивий»

10.       Який композитор написав музику до 83 творів Шевченка? Відповідь. М.В. Лисенко

11.       Яким твором починається «Кобзар»? Відповідь. «Причинна».

12.       Доповни речення і скажи, з якого це твору:

а)         «Неначе човен в синім морі…»

Відповідь. Вірш «Реве та стогне Дніпр

широкий» (балада «Причинна»).

б)         «Ой піду я боса полем…» Відповідь. Вірш «Якби мені черевички».

в)         «І мене в сім’ї великій…» Відповідь. Вірш «Заповіт».

г)         «…Та недовго сонце гріло, Недовго молилось…» Відповідь. Вірш «Мені тринадцятий минало».

Наодинці з «Кобзарем»

Коли мені стискає серце туга

(Бувають чорні дні в календарях),

Звертаюсь до найкращого я друга

І відкриваю завжди «Кобзаря».

Читати далі »

Великий син України (поема)

Роздуми над долею і поезією великого сина України – Тараса Шевченка.

1

В Шевченка бур, як зір на небі,

Шевченку спокою не треба.

В Тараса бур, як сонця літом,

Летів до них співець з привітом.

Читати далі »

Я іду на урок

Щоб повідать сучасним

Про Шевченка малого,

Щоб хотілось усім

Дізнатись про нього,

Читати далі »

Сторінками “Кобзаря”

“Реве та стогне Дніпр широкий…”

Як много літ назад,

А ти, мій світе, – одержимий

І йде на брата брат.

“Караюсь, мучуся, але не каюсь…”

Не кожен чує крізь віки.

Свитину справді ізнімають

Твої, Вкраїно, земляки.

Читати далі »

Сценарій шкільного свята до 200-річчя з дня народження Т.Г.Шевченка

Ведучий :

Черкащино, краю мій,

Тебе усі знають.

Як матусю нашу рідну,

В віках прославляють.

Бо земля твоя священна

Шевченка родила,

В гаях темних, в садах рясних

Бунтаря ростила.

Щастя й долі не вділила

Генію людському.

Муштри – кари і кріпацтва,

Неволі страшної,

Журби також уділили

Тяжкої, тяжкої…

Читати далі »

Методичний порадник шкільному бібліотекарю

«Методичний порадник шкільному бібліотекарю», який впорядкували Чернецька Валентина Василівна, бібліотекар Дубіївської загально-освітньої школи І-ІІІ ступенів, Гуриненко Валентина Миколаївна, бібліотекар Леськівської загально-освітньої школи І-ІІІ ступенів та Крупенко Наталія Петрівна, бібліотекар Білозірської загально-освітньої школи І-ІІІ ступенів Черкаської районної ради Черкаської області, – настільна книга кожного шкільного бібліотекаря. У збірнику подано відповідні нормативні документи щодо організації роботи шкільної бібліотеки (портфоліо бібліотекаря, положення про бібліотеку загальноосвітнього закладу, інструкція про порядок доставки, комплектування та облік навчальної літератури, правила користування бібліотекою, порядок проведення інвентаризації фондів, зразки оформлення актів на списання літератури і підручників, оформлення подарункових видань, звітів та підтверджень на отримання літератури), види бібліографічного опису, скорочення слів української мови у описі, приклади аналітичного бібліографічного опису, систематична картотека статей та представлена примірна схема картотеки краєзнавчої літератури.

Читати далі »

Книги – віконце в світ

Посібник «Книги – віконце в світ» містить цікаві матеріали про книги, їх значення, використання, збереження. Збірка віршів, пісень, оповідань, висловів видатних людей минулого та сучасності про книги, творчі ігри та завдання допоможуть підготувати цікаві заходи щодо популяризації книг серед дітей молодшого шкільного віку.

Укладачі посібника С.А.Гаряча, завідувач лабораторії дошкільної та початкової освіти, та Л.Н.Добровольська, методист лабораторії дошкільної та початкової освіти ЧОІПОПП, пропонують розроблені вчителями початкових класів м. Умані варіанти проведення тижня української книги  для учнів 1-4 класів з урахуванням вікових особливостей.

Читати далі »

Погода