Про нововведення у медоглядах школярів

Раніше огляд дітей шкільного віку проходив за звичною схемою: згідно з графіком у школу приїздила бригада лікарів, оглядала дітей під час навчального процесу, складала списки хворих, намічала плани оздоровлення.

Але наприкінці 2010 року Міністерство охорони здоров’я видало наказ «Про удосконалення медичного обслуговування учнів загальноосвітніх навчальних закладів». На основних нововведеннях я й хочу зупинитись.

По-перше, тепер огляд школярів проводиться на базі лікувально-профілактичних закладів у присутності батьків. Це дозволяє не зривати навчальний процес в школі, а батьки допоможуть лікарю зібрати анамнез хвороби, якщо вона є, тобто проінформують, чи хворіла дитина впродовж року, коли лікувалась, де оздоровлювалась, які проблеми помічалися у стані здоров’я школяра загалом, а не тільки на момент огляду. Погодьтеся, без батьків учні молодших класів, та й старших, мабуть, цю інформацію не нададуть. А огляд шкіри, вислуховування, як працює серце, дихають легені, не все скажуть про стан здоров’я дитини.

По-друге, дитину оглядає сімейний лікар або дільничний педіатр, який обов’язково стикався з проблемами здоров’я цієї дитини впродовж року. На основі цих спостережень, а не враження на момент огляду, він виписує довідку учня загальноосвітнього навчального закладу про результати обов’язкового медичного огляду.

Проведення огляду на базі амбулаторії або поліклініки дозволяє сімейному лікарю при необхідності використати всі діагностичні можливості закладу (клінічний аналіз сечі, крові, біохімічні дослідження, рентген, УЗД, маммографія), а також проконсультувати дитину у спеціалістів.

По-третє, у довідці, якщо учень має захворювання, діагноз шифрується згідно з міжнародною класифікацією хвороб МКХ-10, а повна назва захворювання вказується тільки за згодою батьків.

На мою думку, це нововведення обґрунтоване, бо багато захворювань з деонтологічних міркувань не може розголошуватись ні серед учнів, ні серед педагогічного колективу. А в дорослому житті стан здоров’я людини є додатковим аргументом щодо конкуренції на ринку праці.

Що обов’язково необхідно знати адміністрації школи, то це групи з фізичної культури. Лікар повинен чітко вказати, яка група визначена тому, чи іншому учню: основна, підготовча чи спеціальна. Тільки діти, які входять в основну групу, можуть займатися спортом, відстоювати честь школи на спортивних змаганнях. Ті, які мають підготовчу групу, займаються фізкультурою — як частиною загальної культури людини, без здачі нормативів і участі в спортивних змаганнях.

Оце і є основні зміни в організації профілактичних медоглядів школярів. Завдання батьків — подбати про медичний огляд своїх дітей у будь-який час впродовж літа. Це дозволить своєчасно розпочати навчання у наступному році.

 

Сергій КОЗАК, заступник головного лікаря з питань дитинства та пологової допомоги

«Вісник Золотоніщини», 12.05.2012 р.

Погода