У нашому районі не закрито жодної школи

Із 3 по 10 липня я брала участь у 10 Міжнародній науково-практичній конференції «Обдаровані діти — інтелектуальний потенціал держави», що проходила у місті Чорноморськ. Конференція проводилась інститутом обдарованої дитини, який був заснований президентом Малої академії наук України, доктором фізико-математичних наук Станіславом Довгим. Серед її учасників були представники різних університетів, працівники й керівники відділів МАН різних областей, методисти, вчителі, вихователі дитячих садочків. Багато цікавих виступів, обговорення, майстер-класи і просто спілкування з великою кількістю людей, які «горять» своєю роботою, — залишили величезну кількість позитивних вражень і питань для роздумів.

ПЕРШЕ. Давно відомо, що 50% здібностей людини розвивається до 5 років. Якщо ж цей час втрачено, ми отримуємо дітей, які надзвичайно відстають в розвитку і не можуть добре навчатися. У багатьох країнах розвиток дітей дошкільного віку контролюється різними державними структурами й існує цілий ряд програм, які допомагають підняти цей рівень при відставанні.

На конференції я була приємно вражена тим, що і в нас над цим питанням починають працювати. Інститут обдарованої дитини вже 2 роки працює з групами дітей у напрямку виявлення і розвитку здібностей малят. Підібрані талановиті, небайдужі спеціалісти різних напрямків.

Формуються програми, розробляється методика, і це все корегується, змінюється прямо на навчальних заняттях. Розвиваються математичні здібності, логіка, художні, естетичні, технічні здібності… Ця робота вже дала дуже хороші результати. Уявіть собі, що дошкільнят вони навчають читати за 2 місяці. Зараз вони хочуть продовжувати ці заняття вже з дітками шкільного віку. Зрозуміло, що такі структури вже з’являються в містах. Дуже хотілося б, щоб і в нашому районі була підібрана група зацікавлених талановитих людей, яка б вивчила напрацювання інституту, підтримувала з ними постійний зв’язок і періодично працювала з дітками в наших садочках.

ДРУГЕ. Дякуючи конференції, я відкрила для себе настільки багато для розвитку учнів робить Мала академія наук України. І педагогам, і батькам обдарованих дітей слід звернути увагу на заходи, які проводить академія. Зазначу, що в червні на базі Черкаського обласного центру еколого-натуралістичної творчості Малої академії наук учнівської молоді працює літній профільний табір «Еврика». Табір розрахований на обдарованих дітей Черкаської області. Критерієм відбору учасників є участь у різних етапах Всеукраїнського конкурсу-захисту МАН. На мою думку, ми дуже мало уваги приділяємо МАНу і обмежуємо наших учнів у можливостях для зростання.

ТРЕТЄ. Протягом останніх років при багатьох університетах створено потужні наукові центри,

де ведеться систематична робота з обдарованими дітьми. Ці учні показують хороші результати на всіх етапах предметних олімпіад, МАН, конкурсів. Протягом останніх років ми налагодили зв’язки з ЧНУ. Цього року учителі району були постійними учасниками конференцій та семінарів, які проводив для вчителів фізики, математики, хімії та біології університет. Кілька разів і наші учні їздили на екскурсію до університету, слухали лекції, знайомились із експериментальними лабораторіями, пояснювали досліди і навіть самі виступали з підготовленими науковими повідомленнями. Думаю, що було б корисно поєднати поїздки вчителів на семінари з поїздками учнів на університетські заняття з обдарованими дітьми.

ЧЕТВЕРТЕ. Надзвичайно цікавим було спілкування. Кожен ділився як своїми ідеями, так і проблемами. Цікаво було почути про освіту в новостворених громадах. Коли наші представники їдуть туди, їх зустрічає керівництво цих об’єднань і, звичайно ж, говорить про позитивні речі. А спілкуючись із простими людьми, чуєш зовсім інше: звільнення пенсіонерів, закриття шкіл, безробітні вчителі, перетягування учнів з одних шкіл до інших, обділення коштами дальніх сіл, призначення на керівні посади людей, які прийшли для розв’язання власних проблем, зведення рахунків і постійні конфлікти, які протягом цілого року не можуть вирішитись навіть на обласному рівні.

А я говорила, що в нашому Золотоніському районі не закрита жодна, навіть найменша школа, не звільнений з роботи жоден вчитель, жоден пенсіонер, систематично виплачуються премії вчителям і стипендії учням за результатами олімпіад, і кожного року кожній школі адміністрація допомагає необхідним обладнанням. Колеги сказали, що ми повинні радіти, маючи таку районну владу. Тому хотілося б подякувати нашим керівникам за їхню роботу, піклування про людей, побажати здоров’я, звичайного людського щастя, успіхів, здійснення задумів і надалі так працювати разом із нами. І якщо не на чолі Золотоніського району, то на чолі єдиної Золотоніської громади.

Ольга МАЛА, вчителька фізики та математики Ковтунівського навчально-виховного комплексу

«Вісник Золотоніщини», 07.09.2017

Погода