Школа 50-х років минулого сторіччя

 

З досвіду роботи масових гуртків Ковтунівської середньої школи


Учбові заклади нашої країни покликані виховувати свідомих, культурних, всебічно розвинених будівників комуністичного суспільства. В здійсненні цього відповідального завдання велику роль відіграє правильно налагоджена робота масових шкільних гуртків-літературного, драматичного, хорового та інших. Тут учні вчаться розуміти, любити і творити прекрасне, в них розвивається нахил до літератури, живопису, музики та інших видів мистецтва.

Досвід роботи масових гуртків Ковтунівської середньої школи вартий великої уваги. Перш за все слід відзначити те, що тут продумано складається план роботи гуртків, який обговорюється на засіданні художньої ради школи всіма керівниками гуртків та затверджується дирекцією школи.

Літературні вечори, які організовуються в школі, заздалегідь готуються об’єднаними зусиллями кількох гуртків. Так, наприклад, на початку цього навчального року було ухвалено взяти основною темою роботи масових гуртків життєвий і творчий шлях видатної української поетеси Лесі Українки. Крім суто специфічних питань в роботі гуртків, літературний гурток, наприклад, заслуховував і обговорював доповіді про життя і творчість Лесі Українки; драматичний гурток вивчив сценічну історію її п’єс та ознайомився з матеріалами про виставу «Лісової пісні» на сцені театру ім. Заньковецької; хоровий вивчив матеріали про те, як поетеса збирала та обробляла народні пісні. Таким чином, кожен гурток мав прийняти певну участь у підготовці і проведенні літературного вечора, присвяченого Лесі Українці.

Проте підготовка вечора не була самоціллю. На першому місці завжди стояли питання навчально-виховні. Члени літературного гуртка відбирали твори для декламації, складали літературний монтаж. Члени гуртка «Умілі руки» готували декорацію, – драматичного-уривки з твору поетеси «Лісова пісня».

В один із днів, коли підготовка була закінчена, на відкриття літературного вечора зібралися учні старших класів школи. Перше відділення вечора складав широкий літературний монтаж, в якому були органічно пов’язані пісні і художнє читання. Потім драматичний гурток показав постановку II дії та фінальної сцени п’єси «Лісова пісня». Під керівництвом директора школи т. Клименка гуртківцями було знайдено правильний шлях до розв’язання відповідального завдання. І в своєму спрямуванні, і в трактовці головних образів драми учнівська постановка була вірна авторському задуму.

Добре зіграли свої ролі учні 10 класу Софія Костогриз (Мавка), Алла Тесля (Килина), Анатолій Тараненко (Лукаш) та Ольга Свояк (мати Лукаша).

Не можна не сказати про користь такого вечора. В процесі роботи над цією темою учні 9-10 класів зрозуміли багато цінних позитивних рис героїв п’єси, глибше вивчили творчість Лесі Українки, і, нарешті, постановка в цілому мала велике виховне значення для всіх учнів і була кращим підсумком роботи гуртків художньої самодіяльності в школі.

Г. Аврахов. «Радянська Золотоніщина», 1955 р.

Огляд художньої самодіяльності учительських колективів

З цікавою програмою виступить учительський колектив Ковтунівської школи. Хор виконає пісню «Україна і Росія», (білоруську народну пісню «Янка», польську пісню «Кукушка», частушки тощо. Заслуженою увагою у глядачів завжди користується дует у виконанні Володимира Клименка та Івана Скорика. Вони виступлять з піснями «Ты да я» – композитора Богославського, і «Ты, любовь моя»-композитора Жуковського та іншими. В програмі гуртка-також українські народні танці.

Н.Данільченко

«Радянська Золотоніщина», 1955 р.

Як наша середня школа підготовляється до екзаменів

Підготовку до перевідних та випускних екзаменів Ковтунівська середня школа почала з перших днів другого півріччя навчального року.

В методичному куточку школи влаштовано відділ екзаменаційної літератури, де є інструкція про екзамени, зразки кращих контрольних робіт учнів цього та минулого років, а також методична література на допомогу вчителю.

На педагогічній нараді і на нарадах предметних комісій обговорені конкретні питання по підготовці учнів до екзаменів і намічені відповідні теми, які потрібно проробити з учнями. Разом з тим, з метою вивчення кращих методів повторення пройденого матеріалу, проведено відкриті уроки з фізики (учитель І. М. Курило) та з історії (учитель В. Ф. Клименко).

Учителі і учні ознайомлені з інструкцією про перевідні та випускні екзамени. Класними керівниками проведено бесіди про те, як самостійно працювати над підручником, що необхідно для того, щоб правильно організувати повторення пройденого матеріалу, та про режим дня учня під час підготовки до екзаменів.

Одночасно з повторенням матеріалу на уроках учні виконують практичні і лабораторні роботи, що значно зміцнює і їх знання. Систематично проводяться індивідуальні заняття з відстаючими, виділена кімната для самостійної роботи учнів.

В школі широко використовуються унаочнення. Вони прищеплюють учням практичні вміння і навички, які допоможуть їм в майбутній праці. З метою допомогти учням випускних класів обрати професій), були організовані екскурсії в колгосп, МТС та на підприємства міста Золотоноші. Вчителі розповіли екскурсантам про основні завдання, поставлені січневим Пленумом ЦК КПРС в галузі розвитку сільського господарства, про зобов’язання, які взяли колгосп ім. Ілліча та його передовики по вирощенню високих урожаїв. Учні знають про методи колгоспної доярки М. Улан, свинарок Н. Клименко та Г. Ковтуненко, що добилися найкращих успіхів в роботі.

Під час екскурсій учні побували в тракторній бригаді в колгоспі і в Пальмирській МТС, де ознайомилися з будовою і роботою сільськогосподарських машин.

Для учнів з окремих предметів в школі організовуються теоретичні конференції, де вони приймають активну участь в обговоренні відповідних тем.

В цьому навчальному році вперше школа випускає десятикласників. Учителі докладають всіх зусиль, щоб дати глибокі знання першим випускникам, а також всім учням школи, щоб успішно закінчити навчальний рік.

І. ЛАЗОРЕНКО,

завуч Ковтунівської середньої школи

«Радянська Золотоніщина», 1955 р.

Вирощуємо гібридне насіння кукурудзи

Учні нашої школи в цьому році вирощують гібридне насіння кукурудзи для колгоспу на площі 5,25 гектара. Коли на цій ділянці з’явилися дружні сходи, вони приступили до підсадки рослин в зріджених місцях та їх проривки. Дружно і старанно працювали учні 8-9 класів на своїх ділянках. Першими впорались з роботою ланки 9 класу Марії Будюк та Валентини Свояк. Активну участь в роботі прийняли учні Анатолій Ковтуненко, Марія Теницька, Ганна Бован, Ганна Фурса, Поліна Шарапа та багато інших.

Крім того, учні вирощують кукурудзу на пришкільній ділянці на площі 2 гектари. Тут вони проводять дослідну роботу, спостерігаючи за ділянками, де внесені мінеральні добрива під час посадки кукурудзи вручну, а також за ділянками, де посіяно кукурудзу сівалкою.

Учні нашої школи борються за те, щоб виростити високий урожай зерна кукурудзи.

В. КЛИМЕНКО,

директор Ковтунівської середньої школи.

«Радянська Золотоніщина», 1955 р.

 

Погода