Школа

Ростимо майбутніх науковців

Пам’ятним буде літо для Даші Строкань і В’ячеслава Тараненка, які після закінчення 8 класу стали учасниками археологічної експедиції «Молюхів Бугор-2021». Експедиційний загін складали учні черкаських шкіл № 18, 28, 32, студенти-практиканти ЧДТУ та ЧНУ імені Б. Хмельницького. Представників маленької сільської школи, яку знають в Черкаському обласному центрі роботи з обдарованими дітьми, включили до складу загону, оскільки в попередніх розкопках заклад успішно представляли Ростислав Нетудихатка та Дмитро Мірошніченко. Останній протягом двох років займав друге місце на обласному етапі конкурсу-захисту робіт Малої академії наук України в секції «Археологія».

Організатором експедиції була Тетяна Миколаївна Нераденко, кандидат історичних наук, автор багатьох наукових робіт з археології та краєзнавства. Її багаторічна наукова, краєзнавча та педагогічна праця сприяють пізнанню історичного минулого не лише Черкащини.

Експедиційний загін

Даша і В’ячеслав у складі колективу однодумців розкопували відому археологічну пам’ятку Черкащини і України – поселення доби неоліту та енеоліту Молюхів Бугор, яке розташоване в заплаві Тясмину неподалік села Новоселиця Черкаського району. Саме тут мешкали давні племена Середнього Подніпров’я у другій половині VI – першій половині IV тисячоліття до н.е.

Даші було легше працювати, адже поруч з нею був учень Черкаської школи №28, на якого покладалася найважча праця – викидати розкопану землю у відвал. Вона ж ретельно вивчала культурний шар поселення за допомогою саперної лопатки чи шпателя, переглядала грудки землі з тим, щоб не пропустити найдрібніші знахідки. А пізніше, коли стінки і дно розкопу готували для фотографування, Даша опанувала методику вирівнювання стінки розкопу під керівництвом Сергія Ворошніна, вчителя Черкаської школи №20, який сам починав розкопки Молюхового Бугра учнем 8 класу ще у далекому 1998 р.

Славику довелось важче. Так сталося, що у нього не було напарника в квадраті і він самотужки працював, виконуючи усі роботи. До того ж у його квадраті був виявлений потужний і міцний шар глинистого запливу. Основним інструментом для нього здебільшого була велика підбірна лопата, якою він викидав важку землю у відвал. Але не дивлячись на це, вже в перший день розкопок він знайшов найкращу знахідку дня – дрібнесенький крем’яний скребок доби неоліту.

Тетяна Миколаївна після закінчення експедиції відзначила, що Даша і Славик, не дивлячись на відсутність досвіду, були працьовитими і терплячими, сумлінними і спостережливими, дуже відповідальними копачами, що дозволило їм знайти багато цікавих знахідок неолітичного та енеолітичного періоду – фрагментів кераміки, знарядь із кременю, кварциту, пісковику. У квадраті Даші було виявлено також верхню частину (голову і руки) давнього поховання, нижня частина якого була досліджена ще у 2004 р. в 14 метрах південніше. А в квадраті Славика на рівні сіро-жовтого передматерикового шару було зафіксовано заглиблений господарський об’єкт (велику господарську яму або невелике куренеподібне житло). Отже, обидва учні своєю працею внесли неабиякий внесок в розкопки відомої археологічної пам’ятки Черкащини.

Експедиція складалася не лише з розкопок. Було здійснено цікаву краєзнавчу подорож до сусіднього села Суботів, де юні археологи долучилися до святих місць для кожного українця, до землі й історії, пов’язаної з гетьманом України Богданом Хмельницьким.

Учасники розкопок проживали в наметовому містечку, купалися в Тясмині, готували їжу на вогнищі. грали в настільні ігри (шахи, шашки, нарди, ін.), спілкувалися один з одним. А увечері біля нічного вогнища співали та слухали українські пісні.

В останній день експедиції Даша і Славик разом з іншим учасниками пройшли випробування у квесті-заліку «Польова археологія», отримали нові археологічні імена та були посвячені в археологи, отримавши на згаду фрагменти справжніх грецьких амфор.

Археологічна експедиція, в якій учні закладу брали участь, це не просто праця і відпочинок під час літніх канікул, це – початок майбутньої пошуково-дослідницької діяльності в Малій академії наук України. Тепер Даша і В’ячеслав будуть досліджувати результати розкопок, вивчати обрані теми, готувати науково-дослідницькі роботи для участі у Всеукраїнському конкурсі-захист Малої академії наук України.

Два тижні в експедиції пролетіли за свідченням учасників розкопок дуже швидко. Вони повернулися додому, набувши нових друзів та незабутніх вражень. А ще мають велике бажання взяти участь в наступних експедиціях. Це свідчення вдалого проведеного часу влітку.

Ковтунівський НВК – повний кавалер нагород Малої академії наук України

19 березня під час зустрічі з керівництвом Новодмитрівської сільської ради в Ковтунівському будинку культури відбулось урочисте вручення нагород переможцям ІІІ етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України минулого 2020 року.

Медалі та нагороди переможцям вручали голова сільської ради Артем Кухаренко та заступник голови Тетяна Гончаренко.

ЗОЛОТУ МЕДАЛЬ, Диплом першого ступеню та ДИПЛОМ ЛАУРЕАТКИ СТИПЕНДІЇ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ від Міністерства освіти і науки України, Національної академії наук України та Національного центру «Мала академія наук України» отримала Наталія Скорик, учениця 10 класу.

СРІБНУ МЕДАЛЬ та Диплом другого ступеня отримав одинадцятикласник Сергій Власенко.

Слід зауважити, що малочисельний Ковтунівський навчально-виховний комплекс установив унікальне досягнення: до минулорічної бронзової медалі додано золоту і срібну. Переможців підготувала Мала Ольга Гаврилівна, заслужений вчитель України.

У зв’язку із карантинними заходами відзначення переможців одного із самих престижних і представницьких учнівських конкурсів проходило на місцевому рівні, проте це не применшує здобутих відзнак. Присутні односельчани мали можливість оцінити подію.

Попереду заключний етап конкурсу 2021 року, на якому у науковому відділенні «Фізики і астрономії» знову Черкащину представлятимуть учні нашого закладу. Бажаємо переможцям нових успіхів! Висловлюємо вдячність працівникам відділу освіти та центру професійного розвитку Новодмитрівської сільської ради за сприяння в участі в конкурсі. Дякуємо науковцям Черкаського національного університету та Черкаського територіального відділення Малої академії наук України за методичну допомогу та довіру. З вами ми йтимемо до нових вершин!

Результати вибору електронних версій оригінал-макетів підручників

15 березня 2021 року педагогічна рада розглянула питання вибору підручників для 4 та 8 класів. Відповідно до порядку інформування, зазначаємо своє замовлення в прикріплених файлах.

Останній вірш Тараса Шевченка

Письменницька спадщина Шевченка налічує 2167 творів.

Свій останній вірш Шевченко записав 14 і 15 лютого 1861 р. на звороті й лицьовому боці пробного відбитка офорта автопортрета 1860 р. Після смерті Шевченка автопортрет з автографом був придбаний М. М. Лазаревським на аукціоні, що відбувався 14 травня 1861 р. Від спадкоємців М. М. Лазаревського автопортрет потрапив до В. Прокоф’єва, син якого 1910 р. пропонував придбати його Об’єднаному комітетові по спорудженню пам’ятника Шевченкові в Києві. Після експертизи портрет тоді ж було повернуто власникові. За знятою з автографа копією В. М. Доманицький уточнив дату вірша і текст рядка 41 у виданні: Шевченко Т. Кобзар. — СПб., 1910. — С. 579. Дальша доля автографа протягом довгого часу була невідома. Лише 1947 року він був випадково виявлений і в дуже пошкодженому стані переданий до Державного будинку-музею Т. Г. Шевченка в Києві. З огляду на те, що внаслідок пошкодження автографа багато рядків його нині не прочитуються, виправлення Шевченка в рядках 7 та 9 подаються в розділі «Інші редакції та варіанти » в квадратових дужках за виданням: Шевченко Т. Повне зібрання творів: У 10 томах. — К., 1952. — Т. 2. — С. 502, упорядникам якого, очевидно, ще вдалося ці рядки прочитати.

Цим віршем закінчується «Кобзар», сучасний «Кобзар», бо  вперше він був опублікований  у журналі  «Основа»  (1861. – №5 – С. 3– 5), згодом поданий  у  виданні Володимира Доманицького (СПб., 1910),  а у «Кобзарі», що вийшов  коштом Д. Е. Кожанчикова, надрукований  з певними пропусками.

Останній поетичний твір привернув увагу багатьох дослідників. Вони інтерпретували його в різних контекстах, у зв`язку з темами і мотивами інших поезій. Новоме видання Шевченківської енциклопедії подає всі відомі дані і  версії,  щодо її  змісту, місця і часу створення.

«ЧИ НЕ ПОКИНУТЬ НАМ, НЕБОГО…»

* * *

Чи не покинуть нам, небого,

Моя сусідонько убога,

Вірші нікчемні віршувать,

Та заходиться риштувать

Вози в далекую дорогу,

На той світ, друже мій, до Бога,

Почимчикуєм спочивать.

Втомилися і підтоптались,

І розуму таки набрались,

То й буде з нас! Ходімо спать,

Ходімо в хату спочивать…

Весела хата, щоб ти знала!..

Ой не йдімо, не ходімо,

Рано, друже, рано —

Походимо, посидимо —

На сей світ поглянем…

Поглянемо, моя доле…

Бач, який широкий,

Та високий, та веселий,

Ясний та глибокий…

Походимо ж, моя зоре…

Зійдемо на гору,

Спочинемо, а тим часом

Твої сестри-зорі

Безвічнії попід небом

Попливуть, засяють.

Підождемо ж, моя сестро,

Дружино святая!

Та нескверними устами

Помолимось Богу,

Та й рушимо тихесенько

В далеку дорогу —

Над Летою бездонною

Та каламутною.

Благослови мене, друже,

Славою святою.

А поки те, та се, та оне…

Ходімо просто-навпростець

До Ескулапа на ралець —

Чи не одурить він Харона

І Парку-пряху?.. І тойді,

Поки б химерив мудрий дід,

Творили б, лежа, епопею,

Парили б скрізь понад землею,

Та все б гекзаметри плели,

Та на горище б однесли

Мишам на снідання. А потім

Співали б прозу, та по нотах,

А не як-небудь… Друже мій,

О мій сопутниче святий!

Поки огонь не захолонув,

Ходімо лучче до Харона —

Через Лету бездонную

Та каламутную

Перепливем, перенесем

І славу святую —

Молодую безвічную.

Або цур їй, друже,

І без неї обійдуся —

Та як буду здужать,

То над самим Флегетоном

Або над Стіксом, у раю,

Неначе над Дніпром широким,

В гаю — предвічному гаю,

Поставлю хаточку, садочок

Кругом хатини насажу,

Прилинеш ти у холодочок,

Тебе, мов кралю, посажу.

Дніпро, Україну згадаєм,

Веселі селища в гаях,

Могили-гори на степах —

І веселенько заспіваєм…

.

Лета — за давньогрецькою міфологією, річка забуття в підземному царстві, напившись з якої, душі померлих забували своє земне минуле.

До Ескулапа на ралець… — Тобто з подарунком до лікаря: Ескулап — бог зцілення у давніх римлян; слово поширилося не лише як власне ім’я, а й як загальна назва.

Харон — за давньогрецькою міфологією, перевізник через підземну річку Стікс на межі реального й потойбічного світу.

Парки — за давньоримською міфологією, три богині долі, що пряли й перетинали нитку людського життя.

Гекзаметр — поширений в античності метричний віршовий розмір, що складався з шести дактилічних стоп; гекзаметром написано класичні епічні твори.

Флегетон, Стікс — за давньогрецькою міфологією, річки в підземному царстві, на берегах яких оселялися душі померлих.

.

Джерела: https://cutt.ly/dxdT8lG – Вікіпе́дія — загальнодоступна вільна багатомовна онлайн-енциклопедія, якою опікується неприбуткова організація «Фонд Вікімедіа».

http://litopys.org.ua/shevchenko/shev2167.htm«Ізборник» — Першоджерела та інтерпретації — проект електронної бібліотеки давньої української літератури

Ковтунівський НВК має трьох призерів обласного етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України

Перші місця зайняли Власенко Сергій у секції «Аерофізика та космічні дослідження» та Скорик Наталія у секції «Астрономія та астрофізика». Друге місце зайняв Мірошніченко Дмитро (секція «Археологія»).

Призери обласного етапу із своїми наставниками

Тимошенко Євгенія серед призерів обласного конкурсу

Відповідно до Указу Президента України № 31/2020 від 30.01.20 року «Про оголошення 2020/2021 навчального року Роком математичної освіти в Україні» та з метою застосування сучасних технологій навчання математики, підвищення мотивації школярів до вивчення математики та її застосування в житті, популяризації математичної освіти, комунальний навчальний заклад «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради» з 08 до 12 лютого 2021 року провів фестиваль математичних ідей. У рамках фестивалю для учнів 7-9 класів відбувся математичний веб-квест «Любов на п’яти континентах».

Учениця 7 класу Тимошенко Євгенія завоювала Диплом 2 ступеня.

Візитівка закладу

Ковтунівський навчально-виховний комплекс «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів– дошкільний навчальний заклад»

Телефон:(237)98240
Email:kovtuny@ukr.net
Директор:Малий Іван Володимирович

Заклад складається з двох підрозділів: дошкільного та шкільного. Дошкільний підрозділ нараховує 8 дітей, шкільний – 65.

Кількість класів: 10.

Працюють 17 учителів (1 сумісник) та 1 вихователь дошкільної групи, із них:

4 мають кваліфікаційну категорію „спеціаліст вищої категорії“;

8 – „спеціаліст першої категорії“;

2 – „спеціаліст другої категорії“;

4 – „спеціаліст“;

1 вчитель має звання „Заслужений вчитель України“ та педагогічне звання „учитель-методист“;

2 вчителі– педагогічне звання „старший вчитель“,

2 вчителі – знак „Відмінник освіти“.

У закладі працюють 1 бібліотекар та 7 працівників обслуговуючого персоналу.

Середня наповнюваність класів становить 6 учнів. Проектна потужність школи – 320 учнів. Підвезення 12 учнів, які проживають на відстані понад 2 км в с.Мицалівка, не здійснюється через відсутність транспорту.

Площа території закладу – 2 га. Основне приміщення школи збудоване за типовим проектом на 320 учнівських місць у 1964 році. Функціонують 11 класних кімнат та кабінетів, бібліотека, комп’ютерний клас, комбінована навчальна майстерня, спортивний зал площею 158 м2. На території закладу наявний спортивний майданчик площею 0,50 га та тренувально-ігровий комплекс. У закладі діє музейна кімната.

Наявні наступні технічні засоби навчання: телевізори – 3, комп’ютери – 17, ноутбуки – 4, музикальний центр -1, проектори – 2, інтерактивна дошка – 1, планшети – 7

Заклад підключений до мережі Інтернет та має власний сайт коvtuny.net.ua. Створена локальна мережа Internet. Швидкість Інтернету до 10 Мбіт/с. Класні кімнати для 1-3 класів, які навчаються за програмою Нової української школи, забезпечено комп’ютерами, телевізорами, принтерами, ламінаторами та необхідним навчальним обладнанням.

Книжковий фонд бібліотеки налічує 3291 примірників, з них навчальних підручників – 1601.

У школі працює харчоблок із обідньою залою на 35 місць. Харчоблок забезпечено обладнанням у достатній кількості. Вартість харчування становить 6-8 грн для учнів 5-11 класів, які харчуються за батьківські кошти. Учні 1-4 класів, які харчуються за бюджетні кошти. Всіма видами харчування охоплено 100% дітей.

Працює 1 автономна газова теплогенераторна.

Навчально-виховний процес у старшій школі здійснюється за філологічним профілем.

Колектив працює за регіональною програмою «Співдружність школи, сім’ї та громадськості – в ім’я дитини» за напрямком «Сім’я – територія дружня для дитини» та над реалізацією методичної проблеми «Розвиток професійних компетентностей педагога як головний чинник підвищення якості освіти». Педагогічні працівники закладу – активні учасники різноманітних методичних заходів.

Учні закладу беруть активну участь у районних, обласних та Всеукраїнських заходах. За їх результатами минулого навчального року 24 учні нагороджені грамотами та дипломами. 4 учні отримували стипендії Золотоніської районної ради за особливі досягнення, 1 учениця представлена до Президентської стипендії. Найбільші успіхи заклад має з астрономії та фізики. Учні є переможцями та призерами Всеукраїнських конкурсів та олімпіад, беруть участь в міжнародних проектах.

Проблеми закладу:

1. Зменшення кількості дітей в селі.

2. Збільшення кількості категорійних дітей.

3. Зменшення впливу на дітей з ромської громади.

4. Потребує реконструкції центральний вхід.

5. Внутрі приміщення стеля потребує капітального ремонту.

Список призерів заключного етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідних робіт учнів – членів Малої академії наук України, які представляли Черкаську область

  1. БОБКОВА ІРИНА, учениця 11 класу Черкаського фізико-математичного ліцею (ФІМЛІ) Черкаської міської ради, гуртківець комунального закладу «Черкаський обласний центр роботи з обдарованими дітьми Черкаської обласної ради» (секція мультимедійних систем, навчальних та ігрових програм – 1 місце, лауреат спеціальної нагороди від міжнародних партнерів МАНУ);
  2. ПАЛАГІН ДМИТРО, учень 11 класу Черкаського фізико-математичного ліцею (ФІМЛІ) Черкаської міської ради, гуртківець комунального закладу «Черкаський обласний центр роботи з обдарованими дітьми Черкаської обласної ради» (секція інтернет технологій та Web-дизайну – 1 місце, лауреат спеціальної нагороди від міжнародних партнерів МАНУ);
  3. УСАТЮК ПАВЛО, учень 10 класу Черкаської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 17 Черкаської міської ради (секція науково-технічної творчості та винахідництва – 1 місце – лауреат спеціальної нагороди від міжнародних партнерів МАНУ);
  4. ОМЕЛЬЧЕНКО ІРИНА, випускниця Тальнівського економіко-математичного ліцею Тальнівської міської ради Тальнівського району, студентка Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» (секція української мови – 1 місце);
  5. СКОРИК НАТАЛІЯ, учениця 10 класу Ковтунівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Золотоніської районної ради (секція астрономії та астрофізики – 1 місце);
  6. ТОВСТОПЯТ НІКІТА, випускник Черкаської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №3 Черкаської міської ради, студент Української медичної стоматологічної академії (секція охорони довкілля та раціонального природокористування – 1 місце);
  7. СУХИНА МАРИНА, випускниця Дубіївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Черкаської районної ради, студентка Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького (секція ботаніки – 2 місце, лауреат спеціальної нагороди від міжнародних партнерів МАНУ);
  8. ВЛАСЕНКО СЕРГІЙ, учень 11 класу Ковтунівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Золотоніської районної ради (секція аерофізики та космічних досліджень – 2 місце);
  9. ОВЧАРУК ВІКТОРІЯ, випускниця Тальнівського економіко-математичного ліцею Тальнівської міської ради Тальнівського району, студентка Київського національного університету імені Тараса Шевченка, (секція кримськотатарської гуманітаристики – 2 місце);
  10. ЯРЧУК ЮЛІЯ, учениця 11 класу Черкаського гуманітарно-правового ліцею Черкаської міської ради (секція філософії – 2 місце);
  11. РУДА АНАСТАСІЯ, учениця 11 класу Уманської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3 Уманської міської ради (секція етнології – 3 місце, лідер глядацького голосування за проєкт);
  12. КАРАСТАН АЛІНА, учениця 11 класу Черкаської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №33 ім. В. Симоненка Черкаської міської ради (секція агрономії – 3 місце);
  13. МЕРЕЖКО ВЛАДИСЛАВ, випускник Уманської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3 Уманської міської ради, студент Київського національного лінгвістичного університету (секція теології, релігієзнавства та історії релігії – 3 місце);
  14. ОПАЛЬКО БОГДАНА, випускниця Тальнівського економіко-математичного ліцею Тальнівської міської ради Тальнівського району, студентка Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» (секція прикладної математики – 3 місце);
  15. ПУЗЄЄВ МАКСИМ, випускник Золотоніської гімназії ім. С. Д. Скляренка Золотоніської міської ради, студент Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» (секція експериментальної фізики – 3 місце);
  16. МІХНО МІЛЛА, учениця 10 класу Черкаської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 17 Черкаської міської ради (секція кліматології та метеорології – лауреат спеціальної нагороди від міжнародних партнерів МАНУ).

Доказуємо спроможність малокомплектної школи

Ковтунівський навчально-виховний комплекс – школа, в якій навчається лише 63 учні, має ДВОХ призерів конкурсу-захисту робіт МАН, що є найбільшим конкурсом науково-дослідницьких проєктів в Україні. Скорик Наталія здобула ПЕРШЕ місце в секції “Астрономія і астрофізика”, а Власенко Сергій – ДРУГЕ місце в секції “Аерофізика і космічні дослідження”.

Протягом 5-8 листопада відбувся заключний етап Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідних робіт учнів – членів Малої академії наук України, який мав відбутися в травні. Через карантинні заходи були великі побоювання щодо його проведення. Проте організатори знайшли можливість провести його в онлайні.

Позаду непрості конкурсні дні, яким передували місяці серйозної підготовки. Перемігши на рівні району та області, Наталії Скорик та Сергію Власенку довелось працювати ще з більшими зусиллями. Це була надзвичайно напружена робота, яка принесла вагомі здобутки.

Слід зауважити, що майже 1200 фіналістів змагалися за 267 – бронзових, 178 – срібних і 66 золотих медалей. Через перенесення термінів проведення конкурсу більшість учасників стали студентами провідних вузів України.

Презентовані у 65 наукових секціях проєкти аналізувались за стандартами оцінювання міжнародного рівня. Такий формат передбачає сім нових компонентів: електронна реєстрація, підписання декларації академічної доброчесності, перевірка тексту роботи на плагіат, написання анотації дослідження, мотиваційний лист, постерний захист і наукова конференція.

До початку конкурсу науковці провели оцінювання робіт. Постерний захист – індивідуальне спілкування учасника з журі щодо наукового апарату і процесу дослідження та наукова конференція – презентація найбільш важливих результатів дослідження перед журі та іншими учасниками секції відбувались проводились вперше за історію конкурсів

Проєкт Наташі Скорик присвячений дослідженню даних телескопів “Hubble” та “Pan-STARRS” для виявлення астероїдів. На сьогоднішній день відкрито близько 700 тисяч астероїдів, а мільйони за попередніми оцінками, ще не виявлено. Внаслідок гравітаційних взаємодій їх орбіти зазнають постійних змін,астероїди можуть опинитися на небезпечно малих відстанях від Землі та привести до планетарної катастрофи. Постійний аналіз характеристик орбіт астероїдів і особливо тих із них, які рухаються поблизу Землі, дасть можливість завчасно виявити астероїдну небезпеку та запобігти її наслідкам.

У ході дослідження команда школи взяла участь у двох міжнародних проєктах пошуку астероїдів “Hubble Asteroid Hunter” та ” IASC”. У проєкті Hubble Asteroid Hunter” членами команди було опрацювано 2259 фотографій космічного телескопа “Hubble”. Вдалося знайти лише 9 об’єктів, які ми вважаємо треками астероїдів. У проєкті “IASC” було уточнено координати 217 відкритих раніше астероїдів та відкрито 31 новий астероїд. Це кращі результати серед представників України за період існування зазначених проектів.

Дослідження Наташі дасть науковцям можливість перевірити виявлені астероїди, визначити зміни їх орбіт, підтвердити відкриття нових астероїдів, зробити висновок про їх безпечність для Землі.

Проєкт Сергія присвячений класифікації змінних зірок ядра Галактики Чумацький Шлях. У ході роботи були опрацьовувані дані телескопа VISTA. Крім класифікації зірок на групи, визначено відстань до зірок типу RR Ліри і охарактеризувано їх розміщення в ядрі нашої Галактики. Слід зауважити що суттєву допомогу в проведенні досліджень надав чилійський астроном, професор астрофізики Іван Лакерна, з яким вже рік ведеться листування щодо результатів власних наукових гіпотез.

Всеукраїнський конкурс-захист науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН спрямований на виявлення, підтримку і розвиток інтелектуально і творчо обдарованої молоді, залучення її до науково-дослідної та експериментальної роботи, виховання наполегливості, вміння формувати та відстоювати власну думку.

Як зазначив директор НЦ «МАНУ» Оксен Лісовий, успіх і перемога на цьому конкурсі не вимірюються кольором медалі чи її наявністю. Отриманий досвід точно стане початком для нових звершень!

Успіх учнів із маленької сільської школи в черговий раз заперечує думку значної частини високопосадовців про спроможність села. Звичайно непросто бути в складі елітних вузів вихідцям із села. Їх там дійсно небагато, але цьогорічний випускник школи, призер обласного етапу конкурсу МАН Дивнич Максим, який успішно захистив право бути нагородженим золотою медаллю «За високі досягнення в навчанні», навчається в національному технічному університеті України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», а його колишні однокласники теж здобувають вищу освіту.

Електронні версії підручників

Для переходу до відповідної категорії нажміть клавішу Ctrl та клацніть на відповідне посилання.

Електронні версії підручників для учнів 1-х класів

Електронні версії підручників для учнів 2-х класів

Електронні версії підручників для учнів 3-х класів

Електронні версії підручників для учнів 4-х класів

Електронні версії підручників для учнів 5-х класів

Електронні версії підручників для учнів 6-х класів

Електронні версії підручників для учнів 7-х класів

Електронні версії підручників для учнів 8-х класів

Електронні версії підручників для учнів 9-х класів

Електронні версії підручників для учнів 10-х класів

Електронні версії підручників для учнів 11-х класів

Двомовні словники

Посібники серії “Шкільна бібліотека”

Підручники та посібники курсу “Фінансова грамотність”

За матеріалами сайту Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти»

Погода