БЕЗПЕКА ВІД А ДО Я

Методичні рекомендації для проведення занять в дошкільному закладі

Програмовий зміст: Знання правил безпеки у побуті, в природі.

Формувати вміння правильної поведінки в оточуючому середовищі. Закріпити навички читання, письма друкованими літерами. Вчити складати вірші, розповіді описи, завдання головоломки. Вчити робити висновки, розрізняти безпечні та небезпечні фактори для життя людини.

Розвивати логічне мислення.

Виховувати любов до природи, один до одного. Прищеплювати повагу до розумних заборон дорослих, та усвідомлення необхідності виконання правил безпеки для збереження власного життя та здоров’я.

ХІД ЗАНЯТТЯ

Вихователь: Сьогодні ми з вами, діти, відправляємося у дуже цікаве місце. А як воно називається, ви зараз прочитаєте. /РЕДАКЦІЯ/

—        Що таке редакція? /місце де готуються до друку журнали та газети/.

Відкривайте сміливіше двері, ми прийшли до редакції журналу “Безпека від А до Я”. І сьогодні у нас дуже складне і відповідальне завдання: ми будемо з вами готувати цей випуск журналу.

—        Що ж таке наша безпека?

—        А як ви думаєте, чому від А до Я?

Наш журнал буде розповідати про те, як поводити себе дітям і дорослим, що можна і треба робити, щоб нам жилося добре, а також про те, чого робити не слід, а то трапиться біда. Наша підготовка дозволяє провести велику роботу в цьому напрямку.

Дозвольте вам представити щойно призначених редакторів відділів:

редактор відділу охорони природи – ………………..,

редактор відділу безпеки в побуті – ………………….,

редактор відділу емоційної безпеки – …………………

—        Чим буде займатися ваш відділ?

Перша сторінка нашого журналу: “Дорослим про малят”. Нам треба підібрати матеріал до неї.

—        Що малятам найбільше потрібно в житті?

—        Як повинні ставитися до дітей дорослі?

—        Де дитина себе найкраще почуває?

А тепер продовжіть таке речення:

Зі мною все добре, якщо…

—        Подивіться на картинку і скажіть – це очі щасливої дитини?

Тож на сторінках нашого журналу нам треба нагадати дорослим про те, які ж права мають діти.

У вас на столах є окремі слова з яких треба скласти речення за схемою та відповідним знаком.

/Діти складають речення: Всі діти мають право на любов та спілкування.

Всі діти мають право на належне харчування.

Всі діти мають право на ігри та розваги./

Вихователь: Скажіть будь-ласка, хто турбується про здоров’я дітей у дитсадку? А чи хотіли б ви взяти інтерв’ю у лікаря, поставити йому запитання  стосовно нашого здоров’я?

Давайте запросимо лікаря до нас у редакцію.

Кожен відділ повинен прочитати лікарю по одному запитанню, приготованому у вас на столі.

Запитання дітей:

1.      Чи лікували Ви дітей, які не вміли бути самі вдома?

2.      Як погані емоції шкодять здоров’ю?

3.      Як рослини допомагають зберегти здоров’я?

/лікар відповідає на питання/

Вихователь: Діти, ви уважно слухали лікаря?

Тепер ми зробимо сторінку для найменших читачів, які ще не вміють читати, а будуть розглядати в журналі картинки.

Вам треба, спираючись на розповідь лікаря, підібрати картинки до сторінки:

1.      Це небезпечно. /відділ безпеки у побуті/

2.      Шкідливі емоції /відділ емоційної безпеки/

3.      Це корисно. /відділ охорони природи/

/діти приклеюють картинки на сторінку журналу/

Вихователь: Наші співробітники вміють не тільки працювати, а ще й гарно відпочивати.

—        Що людині дає відпочинок?

—        Де люди люблять відпочивати?

—        А де ви любите відпочивати?

Ось фотокореспонденти нашого журналу підготували виставку фотографій “Наш відпочинок у природі”.

—        Чому люди відпочивають на природі?

—        Що дає вона людям?

—        Чи будеш ти відпочивати там, де накидане сміття? Де брудна вода? Де димлять труби заводів? Чому?

—        Що ж треба робити для того, щоб було де відпочити із користю для здоров’я? Давайте згадаємо про поведінку на природі.

Фізкультхвилинка  /діти виконують рухи у відповідності зі словами/

 

Відпочиваємо на морі,

На сонці гріємо долоні,

Сонце корисне у міру,

Берегти на треба шкіру.

 

Відпочиваємо біля річки,

Купаємося, плаваємо

Та правила безпеки

Ніяк не забуваємо.

 

Вдома на ліжку відпочиваємо,

Без дорослих нічого не вмикаємо.

Ліки, праски і ножі

Без дорослих нам чужі.

 

Вихователь: Відпочили? Тепер за роботу.

Нам з вами треба приготувати літературну сторінку. Для цього кожен відділ складає вірш за поданим малюнком та римою.

 

Відділу охорони природи:

—        Що ви бачите на малюнку? /хлопчик ламає дерево/

—        Що б ви йому сказали? /рими: не ламай — зачекай/

—        Придумайте перший рядок, щоб в кінці було слово “зачекай”.

—        Яка наступна рима? /всюди — буде/

—        Що буде, якщо дерева ростимуть всюди? /легше дихати/

—        Придумайте рядок, щоб в кінці було слово “всюди”, а потім рядок зі словом “буде” в кінці.

 

/другий вихователь записує за дітьми їхні варіанти/

 

Варіант вірша:

Хлопчику, зачекай!

Деревце не ламай.

Як ростимуть вони всюди,

Дихати нам легше буде.

 

Відділу безпеки в побуті:

—        Що ви бачите на малюнку? /діти граються сірниками/

—        Прочитайте подані рими /знати — брати/

—        Придумайте рядок зі словом знати в кінці. /аналогічно другий рядок/

—        Погляньте ще раз на малюнок. Кому треба щось знати про сірники? /дітям, малятам/

—        Що ж їм треба знати? Чого не можна брати? /сірники/

—        Наступна рима /ти – біди/

—        Що ви порадите своєму другові?

—        Чому не можна брати сірники?

Варіант вірша:

Всім малятам треба знати:

Сірники не можна брати!

Не бери у руки й ти,

Щоб не трапилось біди!

 

Відділу емоційної безпеки:

—        Як треба жити дітям і дорослим? /рима жити — любити/

—        Що для цього треба робити? /рима добро — було/

Варіант вірша:

Давайте дружно жити

І кожного любити,

Усім нести добро,

Щоб радісно було.

 

Вихователь: Молодці! Добре справились із завданням.

А зараз готуємо сторінку для дітей з ігровими завданнями, щоб вони їх розв’язали й про безпеку пригадали.

 

Відділу емоційної безпеки.

—        Розгляньте намальовані обличчя. Які емоції зображено?

—        Зашифруйте їх, зробіть звукову модель, а діти, які читатимуть журнал повинні будуть відгадати, яке слово зашифроване. /Завдання для відділу емоційної безпеки: сміх, страх, сум/

 

Відділу безпеки в побуті.

— Зашифруйте слова праска, вогонь, телевізор – поділити їх на склади і заплутати, поставивши цифри. Що повинні будуть зробити діти виконуючи ваші завдання?

 

Відділу охорони природи:

—        “Розсипте” букви слова природа, з’єднавши їх стрілочками, що вказують послідовність читання.

 

—        Молодці! Гарні завдання ви приготували для наших читачів. Я пропоную зробити в журналі приз для тих, хто правильно виконає ваші завдання. Це цікава гра “Безпечна стежинка”. Давайте з нею познайомимось. /настільна гра з кубиком і фішками/

 

Всі завдання “верстаються” в журнал, який потім пропонується батькам та дітям інших груп у дитячому садку для ознайомлення.

За матеріалами курсів ЦЗ Черкаської області

Погода